החברה שלכם קיימת כבר מספר שנים, היא גדלה יפה משנה לשנה עד שפתאום משהו נעצר. ההכנסות לא גבוהות כמו שציפיתם, אתם מרגישים עצירה ולא יודעים מה לעשות כדי להגדיל את ההכנסות ולהמשיך את הצמיחה שהייתה.
אז מה עושים?
אני רוצה לדבר איתכם ,מניסיוני כמנכ״ל לשעבר וכיועץ עסקי שמלווה כיום חברות לצמיחה עסקית. מהם הצעדים שחשוב לעשות כשתנופת הצמיחה נעצרת ואיך לקחת את החברה צעד קדימה לצמיחה.
לא פעם אני פוגש חברות שבנקודה מסוימת הצמיחה שלהם נעצרת. פתאום אין מספיק תזרים של לקוחות חדשים, העבודה לא מתקדמת יפה כמו בהתחלה, הכנסות לא בדיוק כמו שציפו ותכננו בתוכניות העסקית. למעשה, הם לא יודעים להצביע בדיוק על הבעיה.
קחו אחריות על המצב
בנקודה כזו של עצירה בצמיחה, יש מספר פעולות שחשוב לעשות בכדי להתקדם קדימה ולעבור תהליך שמאפשר להסתכל על החברה מהיבטים שונים ולהבין כמה דברים בסיסיים שיאפשרו להתקדם:
אני רוצה להתמקד בשלושה פרמטרים מתוך תהליך רחב יותר שאני עושה בחברות אותם אני מלווה.
פרמטר ראשון: לקוחות.
חשוב לענות על השאלה "האם אנחנו יודעים בוודאות מי הלקוחות שלנו?"
יכול להיות שבתחילת הדרך כשהחברה התחילה הייתה תנופה נהדרת, לקוחות שהגיעו מפה לאוזן יצרו את ההכנסות לחברה ועכשיו צריך לגייס לקוחות חדשים בצורה יזומה במטרה להגדיל את ההכנסות. חשוב לחפש מה המכנה המשותף ולהבין מבין הלקוחות הקיימים, מי הלקוח האידיאלי שאליו נרצה להגיע ובו צריך להתמקד.
מיהו אותו לקוח שאם נתן לו את הפתרון או המוצר של החברה והוא יגיד "מדהים, זה בדיוק מה שאני צריך." לא תמיד הלקוחות האלו מגיעים מפה לאוזן, צריך לפעול בצורה אקטיבית להגיע אליהם או לגרום להם לפנות אלינו.
פרמטר שני: תהליכים פנימיים.
אם החברה נעצרה מבחינת התפתחות וגדילה יתכן שמשהו לא עובד מספיק טוב מבחינה מערכתית.
למה אני מתכוון? בכל חברה מצליחה קיימת שרשרת של תהליכים פנימיים שעובדים כמו "מכונה משומנת" : מכירות, שיווק, תפעול, כספים, כח אדם וכל יתר רבדי החברה. מספיק שיש חוליה חלשה אחת או יותר, זה יכול לפגוע בהתפתחות החברה כולה.
חשוב להבין מה לא עובד מספיק טוב, איזה חוליה חלשה, מה מעכב וצריך לשפר.
יתכן ותהליכים מסוימים היו טובים לגודל קטן יותר של החברה, אבל כרגע כשהחברה צומחת לשלב הבא ומתפתחת צריך לעשות התאמה. ההתאמה יכולה להיות קשורה לתהליך פנימי או חיצוני. יכול להיות שתנאי השוק השתנו או שיש תהליכים פנימיים שצריך לעשות ולא נעשים.
תכתבו לי למייל Ilan.yehoshua@iybc.co.il איזה תהליכים פנימיים מעכבים אתכם מלגדול.
פרמטר שלישי: מטרת העל
מה מטרת העל של החברה שלכם, לאן אתם רוצה להגיע מה ה Vision שלכם ושל החברה.
חשוב להסתכל קדימה, שנתיים שלוש, איפה החברה תהיה מבחינת הכנסות, רווחים, לקוחות, כוח אדם ופרמטרים חשובים נוספים. ומכאן צריך לזהות את הפערים מה עוצר את החברה כיום, מה לא מתקדם טוב, מה חסר בין המצב הקיים היום ולאן שאתם שרוצים להגיע.
אלו הם רק שלושה פרמטרים מתוך רשימה ארוכה של נושאים שצריך להסתכל ולבחון בהיבטים השונים על מנת לבחון מה מעכב את החברה להתקדם לשלב הבא שבו אתם צריכים להיות.
ועוד דבר חשוב! אם אתם מרגישים, שמשהו עוצר את החברה שלכם מלהתקדם לשלב הבא, לאיפה שאתם רוצים להיות, אל תמתינו, תפעלו לקדם את מה שצריך מהר ככול האפשר.
תעשו את הפעולות המתאימות עוד היום, על מנת להתקדם קדימה לצעד הבא מבלי להמתין. ההמלצה שלי היא לא לשבת על הגדר ולהמתין שזה יקרה לבד, לנקוט בפעולות הנכונות, לקבל את העזרה והחיזוקים המתאימים בכדי להצליח כמו שאתם מדמיינים.
אם אתם רואים שהצמיחה נעצרה ואתם לא יודעים מה לעשות? אני כאן כדי לעזור! קבעו פגישת ייעוץ ראשונית כדי לגלות כיצד השיטות שלנו יכולות לסייע לחברה שלכם לצמוח.
לחצו כאן לתיאום פגישה >> https://calendly.com/ilan-yehoshua/online