מה עושים כשהצמיחה של החברה נעצרת?

מה עושים כשהצמיחה של החברה נעצרת?

החברה שלכם קיימת מספר שנים, גדלה יפה משנה לשנה עד שפתאום משהו נעצר ההכנסות לא גדולות כמו שציפיתם, אתם מרגישים עצירה ולא יודעים מה לעשות בכדי להגדיל את ההכנסות, להמשיך את הצמיחה שהייתה.

אז מה עושים?
אני רוצה לדבר אתכם על צעדים שחשוב לעשות כשתנופת הצמיחה נעצרת, למעשה איך לקחת את החברה צעד קדימה לצמיחה מתוך ניסיוני כמנכ״ל לשעבר וכיום כיועץ עסקי שמלווה חברות ועסקים לצמיחה עסקית.

לא פעם אני פוגש חברות שבשלב מסוים  הצמיחה נעצרת.

פתאום אין מספיק תזרים של לקוחות חדשים, העבודה לא מתקדמת יפה כמו בהתחלה, הכנסות לא בדיוק כמו שציפיתם ותכננתם בתוכניות העסקיות. למעשה, לא יודעים להצביע בדיוק על הבעיה.

בשלב כזה של עצירה בצמיחה, יש מספר פעולות שחשוב לעשות בכדי להתקדם קדימה, לעשות תהליך שמאפשר להסתכל על החברה מהיבטים שונים ולהבין כמה דברים בסיסיים שיאפשרו להתקדם.

אני רוצה להתמקד בשלושה פרמטרים מתוך תהליך רחב יותר שאני עושה בחברות אותם אני מלווה.

פרמטר ראשון: לקוחות.

חשוב לענות על השאלה: האם אנחנו יודעים בוודאות מי הלקוחות שלנו?

יכול להיות שבתחילת הדרך כשהחברה התחילה הייתה תנופה נהדרת,  לקוחות שהגיעו מפה לאוזן יצרו את ההכנסות לחברה ועכשיו צריך לגייס לקוחות חדשים בצורה יזומה במטרה להגדיל את ההכנסות.
 
חשוב לחפש מה המחנה המשותף ולהבין מבין הלקוחות הקיימים, מי הלקוח האידיאלי שאליו צריך להגיע ובו צריך להתמקד.

מי הוא אותו לקוח שאם נתן לו את הפתרון או המוצר של החברה הוא יגיד "מדהים" זה בדיוק מה שאני צריך.

לא תמיד הלקוחות האלו מגיעים מפה לאוזן, צריך לפעול בצורה אקטיבית להגיע אליהם  או  לגרום להם לפנות אלינו.


פרמטר שני: תהליכים פנימיים.

אם החברה נעצרה מבחינת ההתפתחות והגדילה יתכן שמשהו לא עובד מספיק טוב מבחינה מערכתית.

למה אני מתכוון? בכל חברה מצליחה קיימת שרשרת של תהליכים פנימיים שעובדים כמו "מכונה משומנת" : מכירות, שיווק, תפעול, כספים, כח אדם  וכל יתר רבדי החברה.

מספיק שיש חוליה חלשה אחת או יותר, זה יכול לפגוע בהתפתחות החברה שלך.

חשוב להבין מה לא עובד מספיק טוב, איזה חוליה חלשה, מה מעכב וצריך לשפר. יתכן תהליכים מסוימים היו טובים לגודל קטן יותר של החברה, אבל כרגע כשהחברה צומחת לשלב הבא ומתפתחת צריך לעשות התאמה.

ההתאמה יכולה להיות קשורה למשהו פנימי או חיצוני. יכול להיות שתנאי השוק השתנו או שיש תהליכים פנימיים שצריך לעשות ולא נעשים.

תכתבו לי במייל Ilan.yehoshua@iybc.co.il איזה תהליכים פנימיים מעכבים אתכם מלגדול.
 
פרמטר שלישי: מטרת העל.
   

מה מטרת העל של החברה שלכם, לאן אתם רוצה להגיע מה ה Vision  שלכם ושל החברה.

להסתכל קדימה, שנתיים שלוש שנים, איפה החברה תהיה מבחינת הכנסות, רווחים, לקוחות, כוח אדם ופרמטרים חשובים נוספים…. ומכאן לזהות את הפערים מה עוצר את החברה כיום, מה לא מתקדם טוב, מה חסר בין ממצב הקיים היום ולאן שאתם שרוצים להגיע.

לעבוד על ההשלמה של כל הפערים ומה שחסר.


אלו הם רק שלושה פרמטרים מתוך רשימה ארוכה של נושאים שצריך להסתכל ולבחון בהיבטים השונים מה מעכב את החברה להתקדם לשלב הבא שבו אתם צריכים להיות.

תכתבו לי במייל Ilan.yehoshua@iybc.co.il   לאילו מבין שלושת הפרמטרים אתם מתחברים יותר.

ועוד דבר חשוב, אם אתם מרגישים, שמשהו שעוצר את החברה שלכם מלהתקדם לשלב הבא, לאיפה שאתם רוצים להיות, אל תמתינו, תפעלו לקדם את מה שצריך מהר ככול האפשר.

מה שהכי חשוב, לעשות את הפעולות המתאימות עוד היום, להתקדם קדימה לצעד הבא מבלי להמתין. תמיד ההמלצה שלי לא לשבת על הגדר ולהמתין שזה יקרה לבד, לנקות בפעולות הנכונות, לקבל את העזרה והחיזוקים המתאימים ולהצליח כמו שאתם מדמיינים.

זה ממש על קצה המזלג ממה שצריך לעשות בחברה צומחת בכדי להמשיך את התנופה קדימה, ליצור צמיחה עסקית, להוסיף עוד לקוחות וכמובן להגדיל הכנסות ורווח.

אהבתם? שתפו את הכתבה >>

לייעוץ ראשוני ותיאום פגישה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם