תקשורת פנימית אפקטיבית בין צוות המכירות לצוות הביצוע

תקשורת טובה היא נשמת אפו של כל ארגון, אך היא מקבלת משנה חשיבות כאשר מדובר בצוותי מכירות וביצוע, שכן שיתוף פעולה הדוק ביניהם חיוני להשגת יעדי החברה.

שלום וברוכים הבאים לבלוג שבו אנו עוסקים בפתרונות אפקטיביים לצמיחה עסקית, אני אילן יהושע.  היום נתמקד בנושא קריטי להצלחת כל חברה: תקשורת פנים-ארגונית אפקטיבית בין צוותי המכירות והביצוע.

איך זה עובד?

צוותי המכירות אחראים על איתור לידים, ניהול משא ומתן וסגירת עסקאות. בעוד שצוותי הביצוע אחראים על מימוש ההבטחות שנמכרו, בין אם מדובר בייצור מוצרים, אספקת שירותים או ביצוע פרויקטים.כאשר קיים נתק בתקשורת בין שני הצוותים, התוצאות עלולות להיות הרסניות: אי שביעות רצון בקרב עובדים ולקוחות, עיכובים באספקה, טעויות יקרות, ואף אובדן לקוחות.

השלכות של תקשורת לקויה

אני רוצה לשתף מתוך ניסיוני כמה דוגמאות שראיתי כתקשורת לקויה וחוסר סנכרון ולמה יכולים לגרום:   

  • הבטחות שווא: צוות המכירות עלול להבטיח ללקוחות דברים שצוות הביצוע לא מסוגל לספק מבחינת זמן, משאבים או יכולות.
  • תסכול וחוסר מוטיבציה: צוות הביצוע עלול לחוש תסכול מחוסר מידע, שינויים תכופים בדרישות או עומס בלתי צפוי, דבר הפוגע במוטיבציה וביעילות העבודה.
  • פגיעה במוניטין החברה: עיכובים, טעויות וחוסר תיאום עלולים לפגוע קשות במוניטין החברה בעיני הלקוחות.
  • אובדן הכנסות: כתוצאה מכל האמור לעיל, החברה עלולה לאבד עסקאות, לקוחות קיימים ופוטנציאל צמיחה.

ספרו לי מה האתגר שלכם בניהול התקשורת בין צוות המכירות לביצוע? כתבו לי למייל ilan.yehoshua@iybc.co.il.

אתגרים נפוצים בתקשורת בין צוותי מכירות וביצוע

 לא פעם אני פוגש את חוסר החיבור בין המכירות לביצוע בתהליכי ליווי שאני עושה בחברות. הוא יכול להתבטא ב:

  • "שפות" שונות: צוותי מכירות וביצוע מתמקדים בהיבטים שונים של העסק ומשתמשים לעיתים בטרמינולוגיה שונה, מה שעלול ליצור בלבול וחוסר הבנה.
  • ציפיות לא תואמות: צוות המכירות עלול לצפות לתגובה מהירה וגמישות גבוהה מצוות הביצוע, בעוד צוות הביצוע זקוק לזמן ולתכנון מוקדם.
  • חוסר שקיפות ומידע: חוסר שיתוף מידע בין הצוותים עלול להוביל לאי הבנות ולכפילויות בעבודה.
  • היעדר תהליכים מוגדרים: העדר תהליכי עבודה ברורים ומתועדים עלול ליצור בלבול וחוסר אחריות.

אני זוכר כשהייתי מנכ"ל הקפדתי תמיד לסנכרן בין צוות המכירות שלי לבין צוות התפעול. למעשה בנינו אחידות בציפיות מול הלקוחות והספקים שלנו.הקפדנו לערב את צוות התפעול ולהתייעץ איתו כבר בתהליך המכירה בכדי לאפשר דיוק מירבי ושביעות רצון של הלקוחות שלנו. אגב זה אחד הדברים שגרם ללקוחות שלנו שביעות רצון גבוהה ולהמשיך לרכוש מאיתנו עוד ועוד.

דרכים מעשיות לשיפור התקשורת

לשיפור התקשורת בין צוותי מכירות וביצוע, חשוב לנקוט במספר פעולות משולבות: קיום פגישות סדירות ופורומים משותפים לשיתוף מידע ודיון באתגרים, הגדרת יעדים משותפים ומדידים המעודדים שיתוף פעולה, שימוש בכלי ניהול פרויקטים ותקשורת מתקדמים כגון מערכות CRM ופלטפורמות שיתוף מידע בזמן אמת, יצירת פרוטוקול ברור להעברת מידע בין הצוותים, עידוד מתן משוב הדדי וקבוע, קיום הכשרות וסדנאות משותפות לשיפור התקשורת וגיבוש הצוות, הגדרת תפקידים ואחריות ברורה למניעת כפילויות, ויצירת תרבות ארגונית המבוססת על שיתוף פעולה ושקיפות.

האמינו לי אני מכיר את זה טוב טוב מהניסיון האישי שלי הן כמנהל והן כעובד צוות המכירות ממנו צמחתי וכיום שאני מלווה חברות לצמיחה עסקית. אני זוכר איך כמנהל מכירות הובלתי תהליכי מכירה ארוכים וגדולים ששיתפתי בהם את צוות הביצוע, בכל פעם כשהייתי פוגש את הצוות בחברה הם היו שואלים אותי ״נו אילן מתי אתה סוגר את העסקה ואנחנו נכנסים לעבוד״. בעקיפין הם ממש דחפו אותי לסגור את העסקה, וכך היה. סגרנו ביחד הרבה עסקאות שהגדילו לנו את ההכנסות ואת הנתח השוק וכמובן את שיתוף הפעולה והאחדות בין הצוותים. 

מהם היתרונות של תקשורת פנים-ארגונית יעילה

תקשורת פנים-ארגונית אפקטיבית בין צוותי מכירות וביצוע היא לא רק חשובה, אלא הכרחית להצלחת החברה. השקעה בשיפור התקשורת תניב פירות רבים ותתרום לצמיחה עסקית משמעותית.

רוצים לשפר את התקשורת ושיתוף הפעולה בין הצוותים שלכם? בואו נגלה יחד איך ליצור תהליכי עבודה בסינרגיה מלאה שיובילו את החברה שלכם לצמיחה מתמשכת.

תאמו שיחת ייעוץ אסטרטגית (ללא עלות) ונתכנן יחד תשתית לניהול אפקטיבי, שתשפר את ביצועי החברה ותוביל אותה לגדול משנה לשנה.

לחץ לתיאום פגישה

חברות רבות רכשו פגישה אסטרטגית ממוקדת המובילה לצמיחה – לפרטים

לצפיה בוידאו "ניהול צוות – 3 עקרונות ליישום

לשיתוף המאמר

Facebook
LinkedIn
Email
Twitter

לייעוץ ראשוני ותיאום פגישה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים