החברה לא גדלה? כך תצאו מקיפאון ותניעו צמיחה

את השאלה הזאת אני שומע לא מעט מאנשים שאני פוגש, ‏החלטתי בדיוק לצלם וידאו על זה."החברה לא גדלה – מה עושים?" זו שאלה נפוצה שאני שומע מלא מעט בעלי חברות. במאמר זה, אתייחס לאתגר זה ואציע פתרונות מעשיים.

אתגר קיפאון הצמיחה

קיפאון בצמיחה עסקית עלול לפגוע קשות בעסק, ולהוביל לירידה ברווחים, קשיים בגיוס עובדים, פגיעה במוטיבציה של העובדים ואף לאיבוד נתח שוק.

גורמים לקיפאון צמיחה

ישנם גורמים רבים שיכולים לעכב צמיחה, ביניהם:

  • תחרות מוגברת: בשוק תחרותי, ייתכן שהחברה שלכם מתקשה להתמודד עם מתחרים חזקים וחדשים.
  • שינויים בשוק: שינויים טכנולוגיים, כלכליים או חברתיים יכולים להוביל לירידה בביקוש למוצרים או לשירותים שלכם.
  • קושי בגיוס לקוחות חדשים: ייתכן שהחברה שלכם מתקשה להגיע לקהל היעד או לפתח אסטרטגית שיווק אפקטיבית.
  • בעיות בניהול: ניהול לקוי, תהליכי עבודה לא יעילים או קבלת החלטות שגויות יכולים להוביל לקיפאון צמיחה.
  • חוסר בחדשנות: ייתכן שהחברה שלכם לא מצליח להתחדש ולפתח מוצרים או שירותים חדשים שיעניינו את הלקוחות. למעשה השוק מתקדם והחברה נשארת מאוחר.

חשוב לזכור שלכל חברה יש את הסיבות הייחודיות לה, ולכן נדרשת בחינה מעמיקה של הפעילות הספציפית שלכם.

שתפו אותי מה האתגרים הייחודיים שעומדים בפני החברה שלכם- ilan.yehoshua@iybc.co.il

יציאה מקיפאון והנעת צמיחה

החדשות הטובות הן שניתן להתגבר על קיפאון צמיחה באמצעות צעדים נכונים. הנה מספר עקרונות מנחים שיעזרו לכם לצאת מקיפאון ולהוביל את החברה שלכם לגדול:

  1. הבנת הבעיה: זיהוי הסיבה לעצירת הצמיחה הוא חצי הדרך לפתרון.
  1. בניית אסטרטגיה עסקית ברורה: אסטרטגיה מוגדרת היטב מספקת כיוון ומסייעת בקבלת החלטות נכונות. היא צריכה לכלול יעדים מדידים ודרכי פעולה להשגתם.

לדוגמא, בחברה שאנחנו מלווים בנינו אסטרטגית איך החברה גדלה, בכמה ומאיפה ולאחר שבנינו את האסטרטגיה אנחנו עובדים ליישום ולהגיע לתוצאות שאנחנו מכוונים אליהן.

  1. התאמת השיווק לאסטרטגיה: חשוב שתהיה התאמה בין מערך השיווק לאסטרטגיה העסקית, כדי למנוע הוצאות מיותרות ולהבטיח תוצאות.
  1.  שיפור תהליכי עבודה: תהליכי עבודה יעילים תורמים לשיפור ביצועי העסק. יש לבחון מה עובד היטב ולחזק זאת, ולשפר את התחומים החלשים.
  1. חדשנות: פיתוח מוצרים או שירותים חדשים מבדיל אתכם מהמתחרים ומושך לקוחות.
  1. פנו לייעוץ מקצועי: יועץ עסקי מנוסה יכול לסייע בזיהוי חולשות ופיתוח תכנית פעולה ליציאה מקיפאון.

חשוב לא להזניח את הנושא ולא לתת לשגרה להשתלט עליכם. השקיעו זמן בחשיבה ובביצוע הפעולות הנדרשות.

יציאה מקיפאון בצמיחה היא אתגר, אך בהחלט אפשרית. פעולה נחושה ונקיטת צעדים נכונים יביאו לתוצאות טובות יותר.

רוצים לפרוץ קדימה ולממש את הפוטנציאל? תאמו פגישת ייעוץ ראשונית כדי לגלות כיצד השיטות המוכחות שלנו יכולות לעזור לך ולחברה שלך להגדיל את הפעילות להשיג את היעדים העסקיים שלכם.   https://calendly.com/ilan-yehoshua/online

לצפיה בוידאו "הסוד להצלחה בחברה שגודלת – חשוב לדעת!" 

https://youtu.be/BsgZElU6qdA?si=SwEOw38dEjIEVqf9

לשיתוף המאמר

Facebook
LinkedIn
Email
Twitter

לייעוץ ראשוני ותיאום פגישה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים